Saç Mezoterapisi

Saç dökülmesini durdurmak, var olan saçın kalitesini artırmak ve yeni saç çıkışını aktif hale getirmek için belli aralıklarla saçlı deriye özel ince iğnelerle minik enjeksiyonlar şeklinde uygulanan bir tedavi şeklidir. Tüm dünyada saç dökülmesinin tedavisinde yaygın olarak uygulanmaktadır. Bu tedavi yönteminde kullanılan solüsyonlar saç için gerekli olan vitaminleri, mineralleri, oligoelementleri, dolaşım düzenleyicileri içerir. Bu enjeksiyonla solüsyon içindeki etken maddeler genel kan dolaşımına girmeden direk saçlı deride hedefe yönelir ve kılcal damarların uçlarıyla tüm saçlı deriye ulaşarak, saçların beslenmesini ve dolaşımının düzelmesini sağlar. Bunun sonucunda saç dökülmesi durur. Aynı zamanda saçların kalitesi artar, saçlar daha canlı daha parlak ve daha kalın telli hale gelir. Saçlı deride henüz canlılığını yitirmemiş, aktif olan saç hücrelerinden yeni saçlar çıkmaya başlar. Saç mezoterapisi tamamen tıbbi bir işlemdir.

Saç mezoterapisi her iki cinsteki saç dökülmelerinde uygulanabilir. Saç dökülmesinin nedeni ne olursa olsun kişiye göre farklı oranlarda etkili olan bir işlemdir. Saç dökülmesinin nedeni erkeklerde daha çok genetiktir. Bayanlarda ise saç dökülmesi hormonal nedenlerle gelişebilir, genetik olabilir, doğum öncesi veya doğum sonrası saç dökülmesi, demir, çinko biyotin eksikliğine bağlı olabilir. Bu nedenleri araştırıp, altta yatan nedenleri belirleyip tedavisine başlamak ve beraberinde saç mezoterapisi uygulamak saç dökülmesi etkili şekilde tedavi edilebilir.

Seanslar haftada bir olarak düzenlenir. Dökülmenin derecesine göre 6 ile 8 seans arasında devam eder. İlk 4 seans haftada bir gün, kalan 2 ila 4 seans ise 15 gün arayla önerilir.

Bu yöntemin diğer klasik ilaç tedavilerine göre üstünlüğü; ilaçların küçük dozlarda bölgesel kullanılması, yan etki riskinin önemsiz sayılabilecek kadar az olması ve sonuçların hızlı ve etkili olmasıdır. Saç mezotarapisi uygulanmaması gereken kişiler; gebeler, kanser hastaları, kan pıhtılaşma bozukluğu olanlar ve ciddi sistemik hastalıklar nedeni ile çok ilaç kullanan kişilerdir.