Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi çeşitli deri sorunlarının tedavisi için küçük miktarlarda vitamin, mineral, aminoasitler, antioksidan ve dolaşım güçlendirici etkisi olan maddelerin deri içine enjekte edilmesi yöntemidir. Farklı sorunlar için farklı bileşimde mezoterapi solusyonları kullanılır. Enjekte edilecek maddeler kişiye ve amaca uygun şekilde seçilmektedir. Bu maddeler kılcal damarlardan deri dolaşımına geçer ve bölgeye doğrudan etkili olur.

İlk kez 1952'de Dr. Michel Pistor tarafından uygulanmış, 1987'de Fransız Tıp Akademisi tarafından geleneksel tıbbın bir parçası olarak kabul edilmiştir.

Kullanım alanları; leke tedavisi, yara izi tedavisi, kırışıklık ve sarkma gibi belirtilere karşı antiaging tedavi, saç dökülmesi tedavisi, selülit ve lokal yağlanma tedavisidir.

• Yüz gençleştirme (mezolift); ince kalın kırışıklıklar, sarkma, lekelenme gibi özellikle fotoyaşlanma dediğimiz güneş etkisi ile gelişen erken yaşlanma belirtilerinde amaca yönelik, hyaluronik asit, vitaminler, antioksidanlar ve leke açıcı maddelerin kombinasyonları uygulanabilir.
  • Saç dökülmesi tedavisi: mezotyerapi saç dökülmesini durdurmak, var olan saçın kalitesini artırmak ve yeni saç çıkışını aktif hale getirmek için belli periyotlarda  saçlı deriye uygulanabilir bir tedavi şeklidir. Saç için gerekli olan vitaminleri, mineralleri, oligo elementleri, dolaşım düzenleyicileri içeren bir karışımlar kullanılır.
  • Selülit ve Lokal (bölgesel) yağlanma: Selülitin en etkin tedavilerinden birisi de mezoterapidir. Tedavinin amacı kan ve lenf dolaşımını düzenlemek, fazla yağların parçalanmasını sağlamak, böylece selülitli dokuyu ortadan kaldırmaktır. Parçalanan yağların yakılması için tedavi, diyet, egzersiz ve LPG ile desteklenir.
  • Yara izi tedavisi (Skar revizyonu); doku onarıcı içerikler kullanılarak yapılan mezoterapi, dermaroller, fraksiyonel lazer ve fraksiyonel radyofrekans uygulamaları ile kombine edilerek yara izi tedavisinde başarı artırılabilir.

Mezoterapide kullanılan iğneler çok kısa ve incedir. Enejeksiyonlar mikro enjeksiyon yöntemi ile birer santim aralıklarla enjekte edilir. Derideki soruna göre deri içine, deri altına veya yağ dokusuna yapılabilir. Mikro iğnelerden dolayı uygulama kısmen ağrısızdır.

Enjeksiyon ağrısını azaltmak için uygulama öncesinde deriye anestetik kremler sürülebilir.

Uygulama tekrarlayan seanslarla (ihtiyaca ve uygulama bölgesine göre 4-10 seans gibi) tekrar edilir. Uygulamaya bağlı nadiren görülebilecek istenmeyen etkiler; 15-20 dakika süren yanma hissi ve bazı enjeksiyon alanlarında kanama ve morarmadır. Enfeksiyon gelişiminin önlenmesi için steril şartlarda uygulanmalıdır. Enjekte edilecek maddelerin kişiye ve amaca uygun şekilde seçilebilmesi ve enfeksiyon gibi muhtemel yan etkilerin oluşmaması için mezoterapi uygulamalarını dermatoloji uzmanlarına yaptırmanızı öneririm.